Zamknij wpis

Aktualności

Wydarzenia oraz informacje z Naszej Kolegiaty

• Przygotowania do Dni Papieskich w naszym mieście...

W tym roku będziemy przeżywać już po raz VI Dni Papieskie w naszym kraju, ty razem pod hasłem „Jan Paweł II – Sługa Miłosierdzia”. W naszym mieście będą one miały bardzo uroczysty charakter. Rozpoczynają się już w piątek 13 października Mszą św. w Kościele św. Jana pod przewodnictwem J.E. Abpa Zygmunta Kamińskiego. Później nastąpi poświecenie nowo powstałego domu Caritas, im. Jana Pawła II przy ul. Krasińskiego 19 w Stargardzie. Wieczorem natomiast zapraszamy młodzież do Kolegiaty na godz. 19.30 na różaniec z Janem Pawłem II.
    W sobotę zapraszamy na godz. 21.00 do kościoła św. Jana na spotkanie modlitewne, a później na procesyjne przejście pod pomnik Jana Pawła II, gdzie o godz. 21.37 – godz. śmierci uczcimy chwilą ciszy naszego wielkiego rodaka.
    Centralne obchody Dni Papieskich w naszym mieście będą miały miejsce w niedzielę 15 października.

05 października 2006r. 1157
  • Ogólnopolski Zjazd Zarządów Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży - 29.09-01.10.2006 r.

W dniach 29 września do 1 października b.r. w Wybrzeżu k/o Dubiecka (Arch. Przemyska) odbyła się Ogólnopolska Sesja Zarządów Diecezjalnych KSM. Przedstawicieli naszej diecezji oczywiście zabraknąć nie mogło. Pojechaliśmy w 5-osobowym składzie: Monika Zapert, Klaudia Stosio, Andrzej Woźniak oraz ks. Tomasz i ks. Grzegorz Gierek z Choszczna.
    Gościem specjalnym na Sesji był J.E. Ksiądz Arcybiskup Józef Michalik, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski.

03 października 2006r. 1136
  • Pielgrzymka na Jasną Górę - 21-23.09.2006 r.

W dniu 21. 09. wybraliśmy się wraz z grupą z Pyrzyc, z parafii pw. Św. Ottona do Częstochowy w ramach Diecezjalnej Pielgrzymki na Jasną Górę. Wyjechaliśmy wczesnym rankiem, by około godziny 18:00 znaleźć się u celu naszej podróży. Apel Jasnogórski rozpoczynał się tradycyjnie o 21.00, więc pozostało nam trochę czasu na zwiedzanie i zjedzenie kolacji. Gdy wszyscy wierni zgromadzili się w Kaplicy Cudownego Obrazu, by zaśpiewać Matce Bożej "Jestem, pamiętam, czuwam" - wszystkich pielgrzymów powitał Ks. Bp Marian Błażej Kruszyłowicz.

03 października 2006r. 1235 4
  • Powitanie nowego wikariusza naszej parafii...

Dnia 27 sierpnia, tj. w niedzielę odbyło się powitanie nowego księdza wikarego w naszej wspólnocie parafialnej. Przyszedł on w miejsce ks. Leszka Filipka, który został proboszczem w Zajezierzu. Nazywa się Ks. Łukasz Szczygielski i ma już za sobą 4 lata kapłaństwa, pochodzi z Choszczna, a ostatnio był w parafii pw. św. Ottona w Szczecinie. Życzymy mu wielu łask Bożych i opieki Matki Bożej Królowej Świata w naszej parafii.

02 września 2006r. 1556
  • Piesza Stargardzka Pielgrzymka do Sanktuarium MB Fatimskiej na osiedlu Słonecznym w Szczec

15 sierpnia obchodziliśmy uroczystość Wniebowzięcia NMP. Tego dnia odbyła się również piesza pielgrzymka pod hasłem: "Maryjo, Matko Kościoła - ocal miłość i życie" do Sanktuarium na os. Słonecznym w Szczecinie. Większość pielgrzymów spotkała się o godz. 4 rano w Kolegiacie, aby otrzymać Boże błogosławieństwo na drogę pielgrzymowania. Po modlitwie i omówieniu spraw organizacyjnych udaliśmy się w drogę.

23 sierpnia 2006r. 1313 4
  • WYjazdy i szkolenia KSM-u w czasie wakacji - z pamiętnika uczestnika 1

W dniach 16-24 lipca 2006 r.w Suchem koło Poronina w Tatrach odbyło się szkolenie dla zarządów diecezjalnych Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Jedna z naszych KSM-owiczek Monika Zapert, która została wybrana do zarządu KSM-u w naszej diecezji, maiała okazję wziąć udział w tym szkoleniu. Oto jej pamiętnikowa relacja...

25 lipca 2006r. 1263 4
  • Wyjazd KSM-u do Szwecji - relacja

W dniach 18 – 21 czerwca odbył się wyjazd Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży z naszej parafii i osób zainteresowanych KSM-em do Szwecji i Danii. Wyjazd miał charakter formacyjno-wycieczkowy oraz poznawczy żyjących tam katolików. Opiekunami byli ks. Tomasz – wikariusz naszej parafii, p. Stanisław Łapyr i p. Robert Ciszewski - katecheci.

25 lipca 2006r. 1206
  • Nieoczekiwane pożegnanie

Po rocznym pobycie w naszej parafii pożegnaliśmy ks. Leszka Filipka, który dekterem Ks. Arcybiskupa Zygmunta Kamińskiego został mianowany proboszczem w parafii Zajezierze w dekanacie Łobez. Dziękujemy mu za cały trud włożony w prace duszpasterską w naszej prafii. Życzymy ks. Leszkowi blogosławieństwa i wszelkich łask Bożych w pracy na nowej placówce duszpasterskiej.

05 lipca 2006r. 1215
  • Chrystus Drogą - Lednica 2006

"Chrystus Drogą" - Pod tym hasłem odbyło się X Ogólnopolskie Spotkanie Młodzieży, które co roku odbywa się na Polach Lednickich. Młodzież z naszej parafii wraz z opiekunem ks. Tomaszem Tylutkim również uczestniczyła w tym duchowym spotkaniu…

15 czerwca 2006r. 1210
  • Nasze spotkanie z Ojcem Świętym Benedyktem XVI…

„ Trwajcie mocni w wierze…” To hasło pielgrzymki papieża Benedykta XVI do Polski. Mieliśmy szczęście w niej uczestniczyć wraz z ponad 100 osobową grupą młodzieży składającą się z Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży działającego przy parafii Najświętszej Maryi Panny Królowej Świata, młodzieży z I LO im. Adama Mickiewicza oraz II LO im. Cypriana Kamila Norwida w Stargardzie Szczecińskim

15 czerwca 2006r. 1226 15
  • Kolejne zjazd KSM-u w Szczecinie

Młodzież z naszej parafii 20 maja odbyła kolejne wojewódzkie spotkanie KSM-u… Miało ono miejsce w salce katechetycznej przy parafii św. Stanisława Kostki w Szczecinie. Na zjazd ten wybrała się większość naszego KSM-u wraz z ks. Tomaszem Tylutkim. Główną idea spotkania była wymiana doświadczeń między członkami KSM-ów.

15 czerwca 2006r. 1190 3
  • Czuwanie nocne młodzieży w Myśliborzu

Wieczorem, 19 maja wraz z ks. Tomaszem Tylutkim i Katolickim Stowarzyszeniem Młodzieży młodzież z naszej parafii udała się na nocne czuwanie do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Myśliborzu. Czuwanie to poświęcone zostało głównie Matce Bożej. Na początku spotkania udaliśmy się do kaplicy, gdzie modliliśmy się do Maryi. Za jej wstawiennictwem chcieliśmy zbliżyć się do Boga.

15 czerwca 2006r. 1211 5
  • Wyjazd ministrantów do Trzęsacza

W dniu 6 maja ministranci z naszej parafii wraz z ministrantami z parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Stargardzie Szczecińskim odbyli swój dzień skupienia nad morzem w Trzęsaczu. Na ten wyjazd udała sie grupa 50 chłopaków wraz z ks. Tomaszem Tylutkim i ks. Tomaszem Worobcem.

13 czerwca 2006r. 1205 3
  • Młodzież z naszej parafii na szkoleniu KSM-u w Zielonej Górze

W dniach 12-14 maja 2006 r. przedstawiciele Ksm-u z naszej parafii i osoby zainteresowane samym stowarzyszeniem wybrali się do Zielonej Góry na szkolenie formacyjno-informacyjne o Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży. Reportaż okiem uczestnika…

31 maja 2006r. 1170
  • Spływ kajakowy rzeką Drawą szlakiem Jana Pawła II

Czwartego maja, w pierwszy dzień pisania matur, razem z księdzem Tomaszem Tylutkim i katechetką Panią Jolantą Labudą wybraliśmy się na spływ kajakowy do Drawna. Chętnych było bardzo dużo…

22 maja 2006r. 1236 21
  • Wyjazd do Myśliborza na Kurs Filip - 1/3 maja

W dniach 1 - 3 maja w Myśliborzu odbyły się rekolekcje dla młodzieży. W „kursie Filip" wzięła przede wszystkim młodzież z Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży działającego przy naszej parafii wraz z ks. Tomaszem Tylutkim.
    Przez trzy dni odnowy duchowej mieliśmy okazję uczestniczyć w różnorodnych formach poznania Boga.

13 maja 2006r. 1127
  • Nowi Lektorzy w naszym kościele

W Wielki czwartek 13 kwietnia w Katedrze Szczecinskiej podczas Mszy św. Krzyżma odbyła się promocja nowych lektorów z diecezji szczecińsko-kamieńskiej. W naszej parafii przez okres 3 miesiący przygotowywało się 8 kandydatów do tej znaczącej funkcji.

22 kwietnia 2006r. 1225 4
  • Zjazd Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży

Dnia 8 kwietnia 2006 r. w Choszcznie odbyło się spotkanie Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Spotkały się koła KSM-u ze Szczecina, Choszczna oraz Stargardu Szczec. - reprezentowanego przez młodzież działającą przy parafii p.w. NMP Królowej Świata.

22 kwietnia 2006r. 1194 6
  • Rekolekcje dla Młodzieży w naszym kościele

W dniach 5-7.04.2006 r. odbyły się rekolekcje dla młodzieży. Nauki rekolekcyjne prowadził ks. Andrzej Rasiński - proboszcz z Szczecina. Nauki rekolekcyjne odbywały się o godz. 10.00, a popołudniu były spotkania w grupach. Oto plan rekolekcji:

20 kwietnia 2006r. 1269 6
  • Pomnik Jana Pawła II w Stargardzie Szczecińskim

Dnia 2 kwietnia został odsłoniety i poświęcony pomnik Jana Pawła II w Stargardzie. Cała uroczystość rozpoczęła się o godz. 12.00 i przewodniczył jej Ks. Abp Zygmunt Kamiński - Metropolita Szczecińsko-Kamieński. Pomnik jest dowodem wdzięczności i miłości do Jana Pawła II. Został on uznany obecnie za najpiękniejszy w Polsce.

18 kwietnia 2006r. 1251 4
  • Pielgrzymka Maturzystów na Jasną Górę

Zgodnie z coroczną tradycją szkół ponadgimnazjalnych w Stargardzie, uczniowie pierwszego oraz drugiego Liceum Ogólnokształcącego, wybrali się na pielgrzymkę na Jasną Górę, aby tam pomodlić się o wstawiennictwo Matki Częstochowskiej podczas tegorocznej matury. Pielgrzymka odbyła się w dniach 29.03 - 01.04.2006 r. pod kierownictwem ks. Przemysława Kryszczyńskiego, ks. Tomasza Worobca i ks. Tomasza Tylutkiego. Uczniowie mieli okazję zwiedzić Kraków, Oświęcim, Kalwarię Zebrzydowską, Łagiewniki,Wadowice oraz Częstochowę. „Ta pielgrzymka odmieniła moje życie” - wyznaje 19-letnia maturzystka Ewa Z.

17 kwietnia 2006r. 1186 9
  • Wyjazd młodzieży gimnazjalnej na dzień skupienia do Myśliborza

W dniu 11 marca odbył się wyjazd do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego - 54 kandydatów III roku fomacji przygotowujących się do przyjęcia sakramentu Bierzmowania. Przeżywali oni swój wielkopostny dzień skupienia.

22 marca 2006r. 1157 17
  • Relacja z wyjazdu szkoleniowo-informacyjnego Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży

Od 10 do 12 lutego w Zielonej Górze odbyło się szkolenie formacyjno-informacyjne dotyczące Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Uczestnikami była miedzy innymi Stargardzka młodzież działająca przy parafii NMP Królowej Świata wraz z księdzem Tomaszem Tylutkim.

14 lutego 2006r. 1146
  • Ks. Abp Kazimierz Majdański - pierwszym honorowym obywatelem naszego miasta

Dnia 11 listopada podczas Mszy Św. w intencji Ojczyzny w Kościele pw. NMP Królowej Świata w Stargardzie Szczec., nastąpiło uroczyste przekazanie medalu oraz aktu nadania Honorowego Obywatela Miasta Stargard Szczeciński dla: Ks. Abpa Kazimierza Majdańskiego. Przyznano także pośmiertnie tytuł Zasłużonego dla Miasta dla śp. Ks. Prałata Edmunda Malicha oraz śp. dra Zbigniewa Petri. Oni wszyscy stali się dumą i wizytówką całego miasta.

14 lutego 2006r. 1104
  • Młodzież pożegnała ks. Twardowskiego w naszym kościele

W piątek 3.02.2006 r., w dniu pogrzebu ks. Jana Twardowskiego w Warszawie, młodzież z naszej parafii modliła się i żegnała ks. Jana na Mszy św. o godz. 19.15. W czasie Mszy były też recytowane przez młodzież najpiękniejsze wiersze śp. ks. Jana Twardowskiego.

04 lutego 2006r. 1146
  • Relacja z rekolekcji młodzieżowych dla dziewcząt w Trzęsaczu

W czasie ferii międzysemestralnych odbyło się 5 wyjazdów rekolekcyjnych organizowanych przez Archidiecezję Szczecińsko-Kamieńską. Miejscami pobytu były miejscowości nadmorskie, m.in. Świnoujście, Trzęsacz, Wisełka. Grupa zorganizowana przez ks. Tomasza Tylutkiego miała okazję uczestniczyć w zajęciach w Trzęsaczu, w dniach 18-21 stycznia 2006r.

01 lutego 2006r. 1207
  • Relacja z wyjadu na rekolekcje młodzieżowe do Wisełki

W dniach 22.01 – 25.01.06 w Wisełce w ośrodku wypoczynkowym „Staś” odbyły się rekolekcje dla młodzieży zorganizowane przez Archidiecezję Szczecińsko – Kamieńską. Z naszej parafii wyjechała na nie kilku osobowa grupa młodzieży. Przewodniczył im ksiądz Krzysztof Pokorski – wikariusz z parafii Łobez., a wspomagały go panie katechetki Ania i Ada. Była tam także obecna młodzież z Trzebiatowa, Szczecina, innych parafii Stargardu i Łobza.

01 lutego 2006r. 1161 4
  • Olimpiada Teologii Katolickiej

Dnia 12 stycznia br. odbył się etap szkolny XVI Ogólnopolskiej Olimpiady Teologii Katolickiej. W tym roku organizatorem ogólnopolskim jest diecezja gdańska, gdzie 21 kwietnia br. odbędzie się etap finałowy olimpiady. Tematem tegorocznych zmagań jest "Dekalog w nauczaniu Jana Pawła II".

11 stycznia 2006r. 1300
  • Jasełka w naszym kościele

W pięknej świątecznej scenerii okresu Bożego Narodzenia 8 stycznia 2006r. o godz. 12:30 w kolegiacie NMP Królowej Świata oraz o godz. 14:00 w Świętem klasa IV „C” ze stargardzkiej Szkoły Podstawowej Nr 5 wystawiała przedstawinie jasełkowe. Przedstawienie przygotowała katechetka Jolanta Labuda, a Elżbieta Ziomko – Jurkowska zadbała o oprawę muzyczną.

10 stycznia 2006r. 1228
  • Wspólnota Świętego Idziego świętuje z ubogimi

Przedziwna rodzina zjednoczona przy wspólnym świątecznym stole. Dnia 26 grudnia, w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia, przy wspólnym świątecznym stole zasiadły z pozoru inne i obce sobie osoby: dzieci z Domu Małego Dziecka przy ulicy Staszica, staruszkowie z Domu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Witkowie oraz starsze osoby mieszkające samotnie.